Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Impactgedreven ondernemen : aan de slag met sociale businessmodellen
Authors: ---
ISBN: 9789038224510 Year: 2015 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kerndoelstelling van sociale ondernemingen bestaat uit het creëren van sociale meerwaarde, tegelijkertijd moeten ze ook oog hebben voor economische en financiële elementen. Precies dat weinig evidente evenwicht blijkt vaak een struikelblok. Op basis van grondige research ontwikkelden de auteurs het Impact Driven Business Modelling (IDBM): een businessmodel dat de sociale en economische doelstellingen integreert. In dit boek leggen ze stapsgewijs de IDBM-methodiek uit en passen die toe op verschillende interessante cases (o.a. Streetwize, Roof Food). Het resultaat is een handig een werkinstrument voor lectoren en studenten, maar eveneens voor (toekomstige) ondernemers met een innovatief sociaal idee.Bron : http://www.academiapress.be

Keywords

sociale economie --- Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Business -- Social responsibility --- CSR (Corporate social responsibility) --- Corporate accountability --- Corporate responsibility --- Corporate social responsibility --- Corporations -- Social responsibility --- ESS (Environnement, santé et sécurité) --- Engagement sociétal des entreprises --- Entreprise citoyenne --- Entreprises -- Aspect social --- Entreprises -- Responsabilité environnementale --- Entreprises -- Responsabilité sociale --- Entreprises -- Responsabilité sociétale --- Entreprises -- Rôle social --- Entreprises citoyennes --- Environnement, santé et sécurité (Responsabilité des entreprises) --- Industrie -- Responsabilité sociétale --- Industries -- Social responsibility --- MVO (Maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- Maatschappelijk verantwoord ondernemen --- Ondernemingen -- Sociale verantwoordelijkheid --- RSE --- Responsabilité environnementale des entreprises --- Responsabilité sociale des entreprises --- Responsabilité sociale et environnementale des entreprises --- Responsabilité sociétale des entreprises --- Rôle social des entreprises --- Social responsibility [Corporate ] --- Social responsibility of business --- Social responsibility of industry --- Sociale verantwoordelijkheid van de ondernemingen --- Sociétés -- Responsabilité sociale --- 330.342.146 --- 338.95 --- sociale markteconomie --- Ondernemerschap --- Non-profitorganisaties --- Managementmodellen --- Sociale ondernemingen --- Ondernemen --- sociaal ondernemen --- Sociale ondernemingen. --- sociaal ondernemen. --- Sociaal ondernemen. --- Ethisch ondernemen --- Ondernemingen en maatschappij --- PXL-Business 2016 --- ondernemersstrategie --- businessplanning --- 658.11 --- Non-profitorganisatie --- Managementmodel


Book
Duurzaam werken : meer engagement, geluk en gezondheid : duurzaam HRM als hefboom
Author:
ISBN: 9789038222042 Year: 2013 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Nieuwjaar wensen we elkaar veel geluk en een goede gezondheid, het belangrijkste wat we elkaar kunnen wensen. Iedereen ambieert geluk, ook op het werk. Niemand wil een job met negatieve impact op de eigen gezondheid. Daarnaast verkiest elke organisatie dat de eigen mensen met engagement of 'goesting' werken, en wil ze geen ziekte of burn-out bij het personeel veroorzaken.Eigenaardig genoeg zijn dit nu juist de elementen waar vandaag de dag laag op gescoord wordt ... Verschillende Europese bronnen geven aan dat het percentage gelukkige werknemers niet hoger ligt dan 51%, dat het engagement in een doorsnee onderneming een niveau haalt van 30% en dat onze gezondheid erop achteruitgaat. Dit binnen een economisch kader dat we langer en intensiever zullen moeten werken.Langer en intensiever werken zal echter alleen lukken als we 'anders' gaan werken, als de werkcontext 'anders' vormgegeven wordt en als personeel op een 'andere' manier gemanaged wordt. Het vereist een bocht van 180 graden. En de werkende zal ook moeten meesturen. Denken in termen van duurzaamheid kan inzichten en uitwegen bieden om uit de impasse te raken. In dit boek wordt eerst een nieuw theoretisch kader uitgewerkt waarbinnen het 'Connection4Balance Model' werd ontwikkeld. Vervolgens werden hieraan methodieken van job balancing en team balancing gekoppeld om het model te implementeren, en het werken aan te sturen naar een succesvolle shift.Het boek is opgebouwd vanuit levensechte verhalen om het geheel concreet en tastbaar te maken. Biografisch geïnspireerd wil het een werk- en reflectiekader aanbieden voor bedrijfsleiders, personeelsmanagers, studenten en voor 'elke mens als werkende' die innovatief durft denken, en wil bijdragen om de 'wereld van werk' op te tillen naar een hoger niveau.www.academiapress.be


Book
Reinventing organizations
Author:
ISBN: 9789082347708 9082347709 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Moderne organisaties lijken vast te zitten in een verouderd stelsel. Werknemers raken gedemotiveerd, ondernemers zoeken naar een ander soort management, vertrouwde modellen schieten tekort. Kunnen we op die manier eigenlijk nog wel verder?Het werk biedt hier een antwoord. Het laat zien hoe we aan het begin staan van een nieuw tijdperk. Daarin dragen belangrijke doorbraken bij aan een diepere voldoening voor management, medewerkers en klanten. Hoe breng je je eigen authenticiteit terug in je werk? Hoe eenvoudig kan een organisatie weer zijn? Wat kun je bereiken door met een gezamenlijk en breed gedragen doel te werken?Met een veelvoud aan praktijkvoorbeelden en inspirerende getuigenissen biedt Reinventing organizations een venster op de organisatie van de toekomst. Dit boek is een aanrader voor wie nieuwe manieren van werken en leven wil begrijpen en combineren. Een theoretische en praktische handleiding voor wie de kracht van vrijheid, vertrouwen en wendbaarheid optimaal wil benutten.Bron : http://www.lannoo.be

Keywords

Innovatie ; ondernemingen --- Management --- Businessmodellen --- Organisaties --- Toekomst. --- organisatiemodellen --- Sociology of organization --- Business policy --- bedrijfsbeleid --- Organizational change --- Social responsibility of business. --- Work --- Industries --- Management : creativiteit --- Innovatie --- Ondernemingen --- 650.012 --- Business --- Business and social problems --- Business enterprises --- Industrial sociology --- Social responsibility of business --- Work, Psychology of --- Corporate accountability --- Corporate responsibility --- Corporate social responsibility --- Corporations --- CSR (Corporate social responsibility) --- Social responsibility, Corporate --- Social responsibility of industry --- Business ethics --- Issues management --- Psychological aspects. --- Social aspects. --- Social aspects --- Social responsibility --- 098 Bedrijfskunde --- 366.4 --- innoveren --- Organisatiestructuren --- management --- personeelsbeleid --- Human resource management (HRM, personeelsbeleid) --- Changement Verandering --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Innovation Innovatie --- Analyse de système (management) Systeemanalyse (management) --- Innoveren --- 658/11 --- Leidinggeven --- ondernemingen --- BPB1605 --- Gestion --- Entreprise commerciale --- Gestion d'entreprise --- Innovatie; ondernemingen --- Organisatieleer --- Beheer --- Handelsonderneming --- Bedrijfsbeheer --- Psychological aspects --- Organizational effectiveness --- Employee participation --- Organizational behavior --- organisaties --- organisatieleer --- veranderen --- leidinggeven --- PXL-Central Office 2016 --- interne communicatie --- ondernemen --- innovatie --- Organisatieveranderingen --- Talenten --- Teams --- Teamontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- Organisatiecultuur --- Organisatiestructuur --- podnikové vedení --- διοίκηση επιχειρήσεων --- správa spoločnosti --- managementul afacerilor --- uprava podjetja --- Unternehmensführung --- immaniġġjar operazzjonali --- gestão de empresas --- driftsledelse --- gestión empresarial --- uzņēmuma pārvaldība --- upravljanje poduzećem --- управување претпријатија --- företagsförvaltning --- вођење послова предузећа --- bedrijfsbeheer --- business management --- zarządzanie przedsiębiorstwem --- įmonės valdymas --- menaxhim biznesi --- vállalkozás igazgatása --- ärijuhtimine --- бизнес управление --- yrityshallinto --- gestione d'impresa --- menaxhim i shoqërisë tregtare --- bendrovės administracija --- řízení společnosti --- administrarea companiei --- ettevõtte töökorraldus --- organización de la empresa --- podnikové řízení --- company administration --- strategia aziendale --- įmonės administracija --- менаџмент предузећа --- organisation d'entreprise --- Betriebsorganisation --- gestione aziendale --- uprava poduzeća --- įmonės vadovybė --- organizzazione aziendale --- uzņēmuma pārvalde --- įstaigos vadovybė --- organização da empresa --- трговинско предузеће --- impresa commerciale --- impriża tad-distribuzzjoni --- przedsiębiorstwo handlowe --- kaupallinen yritys --- distribution business --- трговско претпријатие --- kaubandusettevõte --- empresa comercial --- търговско предприятие --- odbytový podnik --- handelsvirksomhed --- activități de distribuție --- trgovsko podjetje --- biznes shpërndarjeje --- handelsföretag --- trgovačko poduzeće --- izplatītājuzņēmums --- podnikanie v distribúcii --- handelsonderneming --- prekybos įmonė --- εμπορική επιχείρηση --- kereskedelmi vállalkozás --- Handelsunternehmen --- commercial undertaking --- entreprise de distribution --- distributersko poduzeće --- distribučný podnik --- distribuční podnik --- distribution enterprise --- kereskedelmi vállalat --- myyntiyhtiö --- kaufmännisches Unternehmen --- empresa de distribución --- jakeluyhtiö --- distributionsvirksomhed --- претпријатие за дистрибуција на стоки и услуги --- obchodný podnik --- επιχείρηση διανομής --- întreprindere comercială --- kaufmännischer Betrieb --- distributionsföretag --- empresa de distribuição --- obchodní úsek --- distributiebedrijf --- întreprindere de distribuție --- impresa di distribuzione --- turustusettevõte --- sipërmarrje tregtare --- Vertriebsunternehmen --- ndërmarrje shpërndarjeje --- претпријатие за пласман на производи --- vahendusettevõte --- maniġment --- poslovodenje --- valdymas --- pārvaldība --- gestione --- johtaminen --- gestión --- ledning --- управување --- zarządzanie --- gestão --- beheer --- пословодство --- διαχείριση --- manažment --- menaxhim --- menedzsment --- управление --- menadžment --- juhtimine --- ledelse --- förvaltningssätt --- politica di gestione --- ledelsesform --- Betriebs- und Geschäftsleitung --- știința conducerii --- vállalat vezetése --- styring --- vedení --- forma de gestão --- раководење --- mode de gestion --- amministrazione d'impresa --- upravljanje --- poslovodstvo --- vadyba --- vadovavimas --- strategia di gestione --- vadovybė --- üzletvezetés --- řídicí aparát --- менаџмент --- piano di gestione --- Managementmethode --- direzione operativa --- wijze van beheer --- vezetés --- μάνατζμεντ --- 005.3 --- Organization theory --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- lyderystė --- ledarskap --- vezető szerep --- водеща роля --- Führung --- johtajuus --- liderança --- vodstvo --- leadership --- tmexxija --- capacités d’encadrement --- lederskab --- ηγεσία --- līderība --- capacități de conducere --- przywództwo --- vodenje --- liderazgo --- líderstvo --- leiderschap --- Onderneming --- Organisatieverandering --- Talent --- Team --- Leiderschap --- Overheidsbeleid --- gnó dáileacháin --- bainistíocht gnó --- Sociology of work --- Labour market --- bainistíocht --- verslo valdymas


Book
Reis naar duurzaam ondernemen met de SDG's als kompas
Authors: ---
ISBN: 9789079574278 Year: 2018 Publisher: Mechelen Trendhuis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom het boek ?Reis naar duurzaam ondernemen??Steeds meer bedrijven kiezen voor duurzaamheid, omdat dit ? niet alleen naar eigen zeggen - medewerkers motiveert, talent aantrekt, klanten overtuigt en kosten kan besparen. Niet enkel grote bedrijven, maar ook twee op drie KMO?s en vzw?s denken enerzijds dat ze enkel kunnen overleven als ze duurzaam ondernemen, anderzijds willen ze manier bijdragen aan een leefbare wereld. Maar ze vragen zich af:- hoe pakken we dit nu praktisch aan? - hoe stippelen we zelf een haalbare strategie uit?- wie gaat dit coördineren?- hoe zorgen we voor interne en externe participatie? - hoe halen we resultaten?- hoe houden we dit vol op lange termijn? - en heel belangrijk: wat gaat dat allemaal kosten? Duidelijk is alvast dat, de vrees voor het onbekende, extra kosten en langdurige afhankelijkheid van extern advies, heel wat verantwoordelijken binnen bedrijven doet twijfelen om de stap naar duurzaam ondernemen te zetten. Voor hen schreven Bob Elsen en Nathalie Bekx het praktische inspiratieboek ?Reis naar duurzaam ondernemen, met de SDG?s als kompas?. 1. Met dit praktisch inspiratieboek kan iedereen zonder hulp aan de slag om een duurzaamheidstraject structureel te ontwikkelen, te implementeren en op te volgen, dit op basis van een vlot hanteerbare methodologie: het SDGFITplan®.2. Daarnaast geven de auteurs vele herkenbare en duurzame voorbeelden van grote en kleine bedrijven die ze in België tegenkwamen. 3. Dit inspiratieboek is geschreven vanuit de eigen ervaring. Sinds de oprichting van hun beide ondernemingen, respectievelijk Joker en Trendhuis, worden deze bedrijven als toonaangevend gezien en verkenden de auteurs ze hoofd- en zijwegen van de reis naar duurzaamheid. Deze gestructureerde groei- en opvolgingsmethodiek voor duurzaam ondernemen, dat Bob Elsen en Nathalie Bekx vanuit hun dagdagelijkse praktijk ontwikkelden, willen ze graag met zoveel mogelijk mensen en bedrijven delen.Bron : http://www.standaardboekhandel.be

Keywords

Environmental protection. Environmental technology --- Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- leidinggeven --- United Nations --- BPB1902 --- Entrepreneur --- Voyage --- Responsabilité sociale de l'entreprise --- Ondernemer --- Reis --- Sociale verantwoordelijkheid van ondernemingen --- Ethisch ondernemen --- PXL-Media & Tourism 2018 --- ondernemersstrategie --- duurzaam ondernemen --- duurzaam toerisme --- bedrijfscultuur --- Duurzaam ondernemen --- Duurzaamheid --- Managementmodellen --- Organisatiemanagement --- responsabbiltà ambjentali u soċjali --- sociale verantwoordelijkheid van ondernemingen --- yrityksen sosiaalinen vastuu --- bendrovių socialinė atsakomybė --- corporate social responsibility --- socijalna odgovornost poduzeća --- përgjegjësi sociale e shoqërisë tregtare --- responsabilidade social das empresas --- κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης --- корпоративна општествена одговорност --- responsabilità sociale dell'impresa --- responsabilidad social de la empresa --- społeczna odpowiedzialność w biznesie --- soziale Verantwortung von Unternehmen --- социјална одговорност предузећа --- socialna odgovornost gospodarskih družb --- корпоративна социална отговорност --- företagens sociala ansvar --- sociální odpovědnost podniků --- vállalati szociális felelősség --- virksomhedens sociale ansvar --- responsabilitate socială corporatistă --- ettevõtte ühiskondlik vastutus --- sociálna zodpovednosť podnikov --- korporatīvā sociālā atbildība --- корпоративна свест --- BSA --- KSA --- PSSHT --- responsabilità ambientale dell'impresa --- okoljska odgovornost gospodarskih družb --- responsabilidade ecológica das empresas --- socijalna odgovornost gospodarstva --- miljøpolitik på virksomhedsplan --- maatschappelijk verantwoord ondernemen --- korporatīvā vides atbildība --- KEE --- corporate environmental responsibility --- responsabilidad medioambiental de la empresa --- responsabilité écologique de l'entreprise --- responsabilidade societal das empresas --- ökologische Verantwortung des Unternehmens --- yrityksen ympäristöpolitiikka --- bendrovės aplinkos politika --- företagens miljöansvar --- περιβαλλοντική πολιτική της εταιρείας --- RSI --- CSR --- företags miljöpolicy --- politica ambientale aziendale --- περιβαλλοντική ευθύνη της επιχείρησης --- Verantwortung des Unternehmens gegenüber der Gesellschaft --- vállalati környezetvédelmi felelősség --- virksomhedens miljøansvar --- yrityksen ympäristövastuu --- företagens samhällsansvar --- responsabilité sociétale de l'entreprise --- virksomhedens samfundsmæssige ansvar --- politique d'entreprise environnementale --- SVU --- bendroji socialinė atsakomybė --- përgjegjësi mjedisore e shoqërisë tregtare --- spoločná environmentálna zodpovednosť --- VSA --- yrityksen ekologinen vastuu --- socijalna odgovornost korporacija --- milieubeleid van een onderneming --- politika mjedisore e shoqërive tregtare --- SZP --- οικολογική ευθύνη της επιχείρησης --- política medioambiental de la empresa --- RSE --- bendroji atsakomybė už aplinką --- responsabilità ecologica dell'impresa --- company environmental policy --- ekologická politika společnosti --- política de ambiente da empresa --- ecologische verantwoordelijkheid --- Verantwortung des Unternehmens gegenüber der Umwelt --- milieubeleid van een bedrijf --- ettevõtte keskkonnavastutus --- betriebliche Umweltpolitik --- responsabilidade ambiental das empresas --- responsabilité environnementale de l'entreprise --- Unternehmensumweltpolitik --- virksomhedens miljømæssige ansvar --- společenská odpovědnost firem --- společná environmentální a sociální odpovědnost --- odgovornost poduzeća za okoliš --- środowiskowa odpowiedzialność w biznesie --- корпоративна социјална одговорност --- responsabilidad ecológica de la empresa --- imprenditur --- imprenditore --- selvstændig erhvervsdrivende --- antreprenor --- empresario --- podnikateľ --- uzņēmējs --- ondernemer --- entrepreneur --- yrittäjä --- podnikatel --- vállalkozó --- empresário --- sipërmarrës --- fiontraí --- предузетник --- ettevõtja --- przedsiębiorca --- Unternehmer --- verslininkas --- poduzetnik --- предприемач --- podjetnik --- επιχειρηματίας --- претприемач --- entreprenör --- virksomhedsejer --- chefe de empresa --- industrial --- Industrieller --- industriaș --- patrão de empresa --- сопственик на трговско друштво --- industridrivende --- promoter of a company --- zakladatel společnosti --- pronar i një biznesi --- vállalattulajdonos --- industrialisti --- индустријалец --- industrijalac --- εργοστασιάρχης --- industriale --- основач на трговско друштво --- chef d'entreprise --- företagare --- průmyslník --- industriidkare --- titolare di impresa --- verslo savininkas --- pramonininkas --- ettevõtte omanik --- fondator al unei companii --- yrityksen omistaja --- uzņēmuma darbības veicinātājs --- priemyselník --- patron d'entreprise --- företagschef --- promovues i një kompanie --- įmonės steigėjas --- gyáriparos --- majitel podniku --- vállalatalapító --- tootja --- industrialist --- uzņēmuma īpašnieks --- zakladateľ spoločnosti --- Unternehmensinhaber --- gyáros --- industrieel --- owner of a business --- διευθύνων σύμβουλος --- vlasnik tvrtke --- hoofd van een onderneming --- industriel --- vlastník podniku --- ettevõtte asutaja --- titolare d'azienda --- сопственик на фирма --- βιομήχανος --- 17 --- 338.93 --- ethiek --- onderneming --- Managementmodel --- freagracht shóisialta chorparáideach --- Duurzame ontwikkelingsdoelstelling --- Responsabilité sociale de l'entreprise


Book
Inleiding tot het schadevergoedingsrecht : buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht en andere schadevergoedingsstelsels.
Authors: ---
ISBN: 9789048608867 9048608864 Year: 2011 Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt een actuele synthese van het buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht. Het behandelt de bronnen en functies van het aansprakelijkheidsrecht, de samenloop tussen de contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid, de begrippen schade en causaal verband, de grondslagen voor aansprakelijkheid en de gevolgen ervan. Er wordt ook ingegaan op de aansprakelijkheid van de staat en andere publiekrechtelijke rechtspersonen. Het werk is oorspronkelijk omdat het aansprakelijkheidsrecht beschreven wordt in zijn samenhang met andere rechtstakken die de vergoeding van schade benvloeden. Er wordt dus aandacht besteed aan de aansprakelijkheidsverzekering die de benadeelde beschermt tegen insolvabiliteit van de aansprakelijke en de afhandeling van schadegevallen sterk benvloedt. Sociale verzekeringen, zoals de arbeidsongevallenverzekering, private eigenschadeverzekeringen, de vergoedingsregeling voor zwakke weggebruikers en een toenemend aantal schadefondsen komen aan de orde omdat Een overzicht Afdeling II. Het f onds voor de beroepsziekten Afdeling III. Het asbestfonds Afdeling IV. Het fonds voor de medische ongevallen Afdeling V. Het gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds Inhoudsopgave : DEEL I. SCHADEVERGOEDINGSRECHT: EEN OVERZICHT Hoofdstuk I. Door de mens veroorzaakte schade Hoofdstuk II. Schadeverschuiving en schadespreiding Hoofdstuk III. Aansprakelijkheid en aansprakelijkheidsverzekering Afdeling I. Aansprakelijkheid Afdeling II. Aansprakelijkheidsverzekering Hoofdstuk IV. Andere systemen voor schadevergoeding en hun cordinatie met het aansprakelijkheidsrecht Afdeling I. Beperkingen van het aansprakelijkheidsrecht als schadevergoedingsmechanisme. Nood aan andere oplossingen Afdeling II. Andere vergoedingssystemen: een beknopt overzicht Afdeling III. Cordinatie tussen aansprakelijkheid en andere schadevergoedingssystemen Verder plan DEEL II. HET BUITENCONTRACTUEEL AANSPRAKELIJKHEIDSRECHT Hoofdstuk I. Inleiding Afdeling I. Bronnen en functies Natura Afdeling II. Schadevergoeding Afdeling III. Verbod of bevel Hoofdstuk VII. De aansprakelijkheidsverzekering Afdeling I. Voorwerp en belang van de aansprakelijkheidsverzekering. Verhouding tot het aansprakelijkheidsrecht Afdeling II. Het verzekerde risico Afdeling III. Enkele belangrijke soorten aansprakelijkheidsverzekeringen Afdeling IV. De partijen en hun verplichtingen. Afdeling V. De verhouding tussen aansprakelijkheidsverzekeraar en benadeelde Afdeling VI. Regresmogelijkheden voor de verzekeraar Afdeling VII. Waarborgfondsen DEEL III. SCHADEVERGOEDING BUITEN HET AANSPRAKELIJKHEIDSRECHT Hoofdstuk I. Inleiding Hoofdstuk II. Cordinatie van alternatieve vergoedingssystemen met aansprakelijkheid Hoofdstuk III. Particuliere en sociale rechtstreekse verzekeringen Afdeling I. Zaakverzekeringen en indemnitaire persoonsverzekeringen Afdeling II. De ziekteverzekering en de arbeidsongevallenverzekering Afdeling III. Verkeersongevallen: artikel 29bis WAM Hoofdstuk IV. Schadefondsen Afdeling I. Van het aansprakelijkheidsrecht Afdeling II. Bewijsregelen en het aansprakelijkheidsrecht Hoofdstuk II. Exclusieve of alternatieve toepassing van de regelen van de contractuele en extracontractuele aansprakelijkheid Afdeling I. Inleiding Afdeling II. De hypothese Afdeling III. Tussen contractpartijen: exclusieve toepassing van de contractuele aansprakelijkheid Hoofdstuk III. Schade: een aantasting van juridisch beschermde belangen Afdeling I. Het bewijs van de schade Afdeling II. Door het aansprakelijkheidsrecht beschermde belangen Afdeling III. Soorten schade Hoofdstuk IV. Causaal verband Afdeling I. Inleiding Afdeling II. De feitelijke causaliteit Afdeling III. De juridische causaliteit Hoofdstuk V. De grondslag van aansprakelijkheid Afdeling I. Overzicht Afdeling II. Schuldaansprakelijkheid Afdeling III. De aansprakelijkheid van de staat en andere publiekrechtelijke rechtspersonen Afdeling IV. Objectieve aansprakelijkheid Hoofdstuk VI. Gevolgen van aansprakelijkheid Afdeling I. Herstel in Zij vergoeding van schade mogelijk maken ongeacht aansprakelijkheid. De auteurs beschrijven de hoofdlijnen van deze alternatieve schadevergoedingssystemen en vooral de samenloop ervan met het aansprakelijkheidsrecht

Keywords

Tort and negligence --- aansprakelijkheid (recht) --- schadevergoedingen --- schadeverzekeringen --- Belgium --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- schadeverzekering --- 347.5 <493> --- 140 Burgerlijk recht --- BPB1106 --- Dommages et intérêts --- Responsabilité --- schadevergoeding --- 13.01.B --- odškodnina --- skadestånd --- αποζημίωση --- daños y perjuicios --- nuostoliai --- vahingonkorvaus --- надомест на штета --- вреди --- naprawienie szkody --- despăgubiri --- kahjutasu --- kártérítés --- Schadenersatz --- perdas e danos --- damages --- náhrada škody --- danni e interessi --- popravljanje štete --- dëmshpërblim --- накнада штете --- skadeserstatning --- kumpens --- kaitējuma atlīdzināšana --- надомест на нематеријална штета --- atlīdzība par zaudējumu --- αποθετική ζημία --- воспоставување на поранешната состојба и надомест во пари --- naknada štete --- nuostolių atlyginimas --- a tényleges kár és az elmaradt haszon megtérítése --- reparace --- надомест на материјална штета --- kártérítési igény --- διαφυγόν κέρδος --- θετική ζημία --- atlīdzība par kaitējumu --- одговорност --- отговорност --- atsakomybė --- përgjegjësi --- responsabilità --- vastutus --- obbligazzjoni --- odpovědnost --- felelősség --- responsabilidade --- responsabilidad --- atbildība --- responsabilitate juridică --- zodpovednosť --- vastuu --- odgovornost --- ansvar --- Haftung --- odpowiedzialność --- liability --- aansprakelijkheid --- ευθύνη --- kolektívna zodpovednosť --- συλλογική ευθύνη --- juridiskt ansvar --- Gesamthaftung --- përgjegjësi ligjore --- kolektyvinė atsakomybė --- syyntakeisuus --- õiguslik vastutus --- Gemeinschaftshaftung --- právna zodpovednosť --- pienākums --- oikeudellinen vastuunalaisuus --- saistības --- lovbestemt ansvar --- responsabilidade legal --- kopīga atbildība --- kollektiivinen vastuu --- Solidarhaftung --- jogi kötelezettség --- juridische aansprakelijkheid --- kolektivna odgovornost --- responsabilité légale --- legal liability --- kollektív felelősség --- teisinė atsakomybė --- responsabilità legale --- collegiale aansprakelijkheid --- responsabilidad legal --- pravna odgovornost --- collective liability --- responsabilidade colegial --- ευθύνη εκ του νόμου --- juridiska atbildība --- wettelijke aansprakelijkheid --- законска одговорност --- responsabilidade coletiva --- правна одговорност --- колективна одговорност --- kollektív kötelezettség --- legal responsibility --- responsabilité juridique --- egyetemleges felelősség --- vastutusvõimelisus --- objektív felelősség --- egyetemleges kártérítési felelősség --- ansvar enligt lag --- gesetzliche Haftung --- përgjegjësi kolektive --- kollektiivne vastutus --- responsabilidad jurídica --- zakonska odgovornost --- ευθύνη έναντι τρίτων --- responsabilidad colegiada --- responsabilidade jurídica --- zodpovědnost --- gesamtschuldnerische Haftung --- jogi felelősség --- δικαιοπρακτική ευθύνη --- responsabilité collégiale --- responsabilitate colectivă --- kollegialt ansvar --- juridisk ansvar --- responsabilità giuridica --- právní odpovědnost --- solidārā atbildība --- erstatningsansvar --- responsabilità collegiale --- gemensamt ansvar --- 347.5 <493> Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- dedommagement --- Wettelijke en contractuele aansprakelijkheid ; Algemeen ; België --- Aansprakelijkheid. --- Aansprakelijkheidsverzekering. --- Schadevergoeding. --- Schadevergoedingen. --- Verzekeringen. --- Ebooks --- Civil law --- Damages --- Liability (Law) --- Insurance --- Torts --- Liability insurance --- Responsabilité civile --- Assurance de responsabilité civile --- Law and legislation --- Droit --- E-books --- damáistí --- dliteanas --- Belgique --- žala --- Responsabilité --- Dommages et intérêts --- Dommages-intérêts --- Responsabilité civile --- Assurance de responsabilité civile

Listing 1 - 5 of 5
Sort by